Tailsweep topp

Tuesday 14 February 2012

perfection

Helt underbar våning, till salu just nu, i ett så kallat Boutique-hus från 1878 på Kammakargatan i Stockholm. Bakom konceptet med enbart sju unika lägenheter ligger Oscar Properties som lyckats optimera sekelskifteskänslan i kombination med moderna inslag, som köket t.ex. Och inredningen är helt i min smak!


När jag häromdagen skrev om bruna golv, hade jag tänkt att tillägga att de kräver sina vita väggar, men här är det supersnyggt med det svagt grå till dem. Rummen är förvisso väldigt luftiga..

pics: Oscar Properties via Mary made this with thanks!

I love this place in Stockholm, up for sale at the moment, created by Oscar Properties. The combination of the turn of the century charm (the house dates from 1878) with the modern kitchen, for example, is just perfect in my eyes.



6 comments:

  1. Fantastiiskt fina bilder från ett vackert hem!
    Lovely!

    Ha en fin alla hjärtans dag!

    ReplyDelete
  2. mm nammis!
    det meste av den. tøft kjøkken.
    nydelig helhet.

    i dag viser jeg Gøteborg-leiligheten- den er så lekker!
    takk for tips.

    fin kveld til deg
    beste hilsner fra
    Åpent^hus

    ReplyDelete
  3. WOW. Ibland blir jag så sugen på att skippa villa-livet och flytta in till stan igen, speciellt när jag ser objekt som detta. Så fint!

    ReplyDelete
  4. Gorgeous place! absolutely fell in love!
    x kat

    ReplyDelete
  5. Oscar, Oscar, han vet vad och var han ska bygga för att få oss på fall :-D !!!
    Väldigt fina bilder!!!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.