Tailsweep topp

Tuesday 7 August 2012

"et lille hus"


Jag veet att det är mycket små svarta stugor här hos mig, numera, men det beror ju, som ni säkert förstår, på att jag hela tiden har vårt ställe vid havet i tankarna. De här stolarna skulle jag dock gärna ha hemma i fina matsalen i stan. Jag fyndade faktiskt en Thonet-stol på loppis nyligen. Visserligen var den vitmålad med trasig sits, men jag har redan börjat skrapa (orkar ungefär en decimeter per tillfälle, så det tar lite tid), och sitsproblemet ska jag lösa på något sätt.


Naturligt och enkelt, precis som hos oss.


Just inspiration till sommarstället har jag börjat "pinna" på Seventeendoors Pinterest, som jag skaffade för länge sedan, men aldrig kom igång med. Men det blir väl lite annan inspiration än terrass, trädgård och sommarställen längre fram också, så följ mig gärna där också.

pics: Martin Dyrlöv via Boligmagasinet

Now you can follow me on Pinterest, as well. So far a lot of summerhouse-, and patio inspiration.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.