Tailsweep topp

Monday 20 August 2012

still summer


Det är en lite förvirrande årstid, och många bloggare skriver att hösten är här. Augusti är väl ändå en sommarmånad, även om jag måste hålla med om att det känns lite som det hela är över när man börjar jobba igen. Men så kom då denna värme till Stockholm. Och det slog mig att det är det som är den riktiga sommaren för mig. Att kunna sitta ute långt efter solen gått ner, utan tröjor och filtar. Vi pressar det sista ur sommaren, och därav det dåliga uppdaterandet här. Någonsin faktiskt, sen jag började skriva sjutton dörrar. Självklart har vi hängt på vårt ställe vid havet, denna helg. Och det var underbart, för augusti och främst september är mina favoritmånader, så vackra och så kravlösa. Naturen fortfarande i full blom, och mörka lummiga mysiga kvällar. Därför lämnar jag hösten och dess trender för en stund, och bjuder på ett härligt sommarhus denna morgon.

 
pics: via Marie Claire Maison

You can read more about this stunning beach house over here.  I wish you all a great start of the week!


5 comments:

  1. Alltid så mycket fin inspiration här i din blogg! Ha en fin Måndag. /Elina

    ReplyDelete
  2. Åh, vilka vackra bilder du bjuder på! Ja, visst är det fortfarande sommar... i alla fall ett par veckor till:)
    Kram på dej!

    ReplyDelete
  3. Jeg elsker innredningen, og disse er veldig bra. Jeg har sett noen interessante på dette nettstedet. Jeg håper at du også kan nyte det.
    http://www.brabbu.com

    ReplyDelete
  4. Det gjorde du helt rätt i!!!

    ReplyDelete
  5. We have just turned into spring here in Australia & it's great to be able to take part of the Swedish summer, even if it's with a great distance. Nice images overall but I fell for the one with with the open door right out to the terrace, beach & ocean. What a great inspiration - thanks for sharing :)

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.