Tailsweep topp

Sunday 16 February 2014

style a string® pocket

string® pocket josefin hååg style

Jag gick ju själv Lotta Agatons kurs på Beckmans Academy förra året och upptäckte precis via 20 kvadrat bilder från årets slutuppgift på kursen. Uppdraget var att styla en stinghylla. Inte helt enkelt tänker jag, men här är några som lyckades alldeles utmärkt. Ovan ser ni just Josefin Håågs styling, vars stringhylla hänger i en liten krukmakarverkstad. Fin idé och snyggt genomfört. Ingen har väl heller vid det här laget missat Josefins fina etta på just 20 kvadrat, och hennes nya blogg hos Residence Magazine. Tips!

string® pocket anna söderberg style

Idén att använda en stinghylla till allehanda lampor och proppar är ju klockren. Nu sittter jag och funderar om en liten stinghylla skulle kunna klämmas in i vår hall bredvid det gamla proppskåpet på landet.. Praktiskt och snyggt! 


string® pocket caroline dahl style

Snygg styling och jag gillar stickningen där på kanten. Kul.
 
 
string® pocket mari strenghielm nord style

Tidigare fanns det en blogg som jag brukade kika in till som hette Dalarö Styling, men så försvann den bara. Nu har jag hittat tillbaks till den, eller rättare sagt till stylisten som driver den, men nu går den under hennes efternamn; Strenghielm. Mari Strenghielm Nords stringhylla representerar verkligen hennes stil, och gillar ni den måste ni alltså kika in hemma hos henne. I bloggen får man genom väl plåtade bilder följa Mari (och familj) under renoveringen av hennes fantastiska hus i en idyllisk miljö ute på Dalarö. I love! Tips!

Fotograf är Kristofer Johnsson och här hittar ni alla 22 bilderna. Vilken är din favorit?




4 comments:

  1. Tänk att stringhyllan har kommit upp sig igen. När jag bodde hemma hade jag en hel vägg klädd med en stringhylla, med både skåp och skrivbordsdel. Aldrig skulle jag väl som tonåring kunna tänka mig att mina egna barn skulle tråna efter en stringhylla. Kram Anita

    ReplyDelete
  2. Stort tack för så himla fina ord! Alltså det här med Dalarö Styling, min bebis, som jag typ dödade känns det som. Jag bytte företagsnamn och passade då på att byta bloggnamn för att förenkla. Att liksom allt jag gör ska ha mitt namn/varumärke. Men insåg i ren förfäran att alla som länkat till mig och följt mig bara försvann då, ooops. Ha en härlig dag och återigen TACK!

    ReplyDelete
  3. Hej ! Och tack för att du gillar min "lagerproppsstringhylla" kul att det kan inspirera till er landethall!
    Anna

    ReplyDelete
  4. Hej! Kul att du tagit med min styling med garn och stickning! Tusen tack :) /Caroline

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.